Hetja on the terrace

Hetja on the terrace

sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

27.6.- 4.7. Jackpot - täysosuma!

Siitä lähtien, kun alien (ihmiset nimittävät Jackiksi) yli viikko sitten  ilmestyi, mua on kummastuttanut moni asia. Se muuttaa jatkuvasti muotoaan. Se venyy ja paukkuu; hmm.. välillä tuoksahtaa. Sillä taitaa olla laktoosi-intoleranssi. Jos se olis tyttö, tulis pelkkää ruusun tuoksua. Noi miehet on tollasia.

Mikä eläin?
Silloin, kun se ilmaantui, se näytti pikkuruiselta vasikalta.



Värityskin sopi lehmään. Ei, ei se voi olla vasikka. Siltä puuttuu sorkat. Kokonsa puolesta se olisi sopinut hiireksi.

Välillä se naukuu, mutta en usko, että se on kissa. Tämän hetken tilanteen mukaan väittäisin, että se on marsu. Tiedä häntä. Jotenkin etäisesti se muistuttaa koiraa, ehkä jopa kooikkeria...


Koko
Strategiset mitat:
Pää-perämitta: kaksi ja puoli mun etutassun leveyttä tulovaiheessa ja nyt noin 5-6. Ihmisten mitoissa? Tulovaiheessa alle Samsung Galaxy ja nyt vajaa puolitoista Samsung Notea. Senttimetrit? Ne on yliarvostettuja, ei kuulu koulutukseen.
Paino: Ihmisten mukaan tulovaiheessa 175 g ja tänä aamuna 365 g, eli se on jo tuplannut kokonsa viikossa. Tällä vauhdilla siitä tulee isona kerrostalon kokoinen.

Miten tällainen kasvu on mahdollista? No, tietysti mun supermaidolla. Jätkä hengaa jatkuvasti mun maitobaarissa. Se luulee, että jokaisesta nisästästä tulee eri makua: mansikkaa, vanilijaa, suklaata...ja kokeilee vuorotellen jokaista. Ja hetken kuluttua alkaa saman rundin uudestaan. Hyvä imuteho sillä on, se täytyy sanoa!


                                                   Jack notkuu yön hämärissä pystybaarissa.

Liikkuminen:
Se ryömii yllättävän lujaa neliveto-kroolilla, siis vapaalla tyylillä. Koordinaatio ei oo ihan vielä parhaassa mahdollisessa kuosissa, kellahduksia sattuu tuon tuosta. Mallia bambi liukkaalla jäällä. Pää painaa niin, ettei meinaa saada irti alustalta. Se on noi suuret aivot, kun painaa! Ohessa pieni tyylinäyte. Tää ei sit ollu vielä se rotu-racing...




Käytös:
Saamansa huomion ansiosta sillä on itsetunto kohdillaan ja se käyttäytyy kuin maailmanluokan stara. Ja kuitenkin niin söpö!
No more paparazzis, please!

Sitten vielä vähän niitä epähienompia juttuja...Mun vaistot sanoo, että niiden hoitaminen kuuluu mulle, ainakin pari ensimmäistä viikkoa. En oo kyllä googlannu, kun kaikki koneet on koko ajan varattuina. Pitäisi nuolemalla stimuloida suolen ja rakon toimintaa. Hmmm...kannatan tietysti lämpimästi kierrätystä! Erityisesti noiden alkuaineiden kierrätystä. Äidinmaito, jos mikä, on tosi tärkeä ja energiaa sisältävä alkuaine ja kannattaa ottaa talteen. Katso vaikka Jackin kasvamista. Maku on sitten makuasia. Jos olisin vaihto-oppilas, sanoisin, että se maistuu mielenkiintoiselta. Omasta puolestani voisin jättää sen kierrättämisen siihen kahteen viikkoon. Jack yllätti meidät kaikki sekä eilen, että tänään. Se punnersi suorille tassuille ja tulosti täydellisen omatoimikakan!!! Reipas poika! Ai, että oon ylpee! Se oli täydellinen Dijon-sinappi.

Jack edestä, Jack takaa, Jack syö, Jack makaa...






Ai, että mitä mulle kuuluu? Kiitos hyvää. Se ihmedieetti on aivan mahtava, suorastaan megamieletön. Lopetin dieetin jo aikapäiviä sitten, mutta se vaikuttaa edelleen. Lenkkeillessä on tosi kevyt olo. Maha ei enää vyöry jatkuvana aaltoliikkeenä kyljestä toiseen. Oon kokeillut ottaa muutamia spurtteja. Ihanaa! Vauhdin huumaa! Vihdoinkin. Sain vartaloni viikossa takaisin, mitä nyt nisät vielä roikkuu. Loikin, hypin, kirmaan, kipitän....

Yksi asia kyllä harmittaa. Kukaan ei leiki mun kanssa frisbeellä. Mua selvästi syrjitään. Ne ei edes mainitse sitä sanaa enää ääneen. Selvä salaliitto. Niillä on taatusti joku kiero kiertoilmaus. Mihin voisin valittaa? 
Ne väittää, että käyn kierroksilla fribeen heittelyn jälkeen. Höh. Mitä nyt kertaalleen loikkasin sängyltä Jackin styroksiboksiin leikittyäni pienen hetken frisbeellä. Täytyihän mun saada tietää, miten Jack majoitetaan. 
Ja tietysti säntään ovikellon soidessa tai ulko-oven käydessä heti paikalle riippumatta siitä, onko syöttö kesken vai ei. Täytyyhän mun hoitaa mun hommat! 

Mä niin haluun frisbeetä!!! Heilutan vimmatusti häntää ja katson silmiin. Heitä, heitä! Pliiiiiiis...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti