Hetja on the terrace

Hetja on the terrace

sunnuntai 22. marraskuuta 2015

22.11.2015 Sosiaalinen sähläri, touhutoope

Jack on nyt selvästi löytänyt sosiaalisen puolen itsestään myös koirakaverien kanssa. Pentutreffeillä se oli leikkinyt innokkaasti toisen bostoninterrierin kanssa heti alusta lähtien ja suhtautunut suopeasti myös muihin paikalla olleisiin pentuihin.

Siinä, missä mä harrastin agilityradalla kiihdytyskisoja, Jack kunnostautui kotiaskareissa. Se oli "suolestanut" kirjurin niskatyyny-lampaan. Vanua riitti valtoimenaan ympäri kämppää. Ja taas tuli kiitosta käytöksestä. Siivoton silppuri!

Tänä aamuna yritettiin ottaa joulukorttikuvia, kun maa oli melkein valkoisena. Jackin kanssa kisattiin ja kärhämöitiin tavalliseen tapaan; ihmisten mielestä liian innokkaasti. Ne hölmöt hätääntyivät ja luulivat mun loukkaantuneen, kun turkilleni ilmaantui muutama tippa verta. Syyttivät tietysti Jackiä väkivaltaisesta käytöksestä. Tosiasiassa Jackiltä taas tippui yksi ylähammas ja sen koheltaessa leuka levällään turkkini tahriintui.

Tänään tavattiin Rio taas pitkästä aikaa. Lyhyen arastelevan nuuskutteluhetken jälkeen pojat löysivät yhteisen sävelen ja hihnassa pyöriminen ja hyöriminen alkoi. Rio vähän väisteli mua. Se selvästi muisti, että olin rähähtänyt sille viime kerralla. En mä sitä pahalla tarkoittanut. Nyt käyttäydyinkin sitten siivommin.

Mä jatkoin lenkkiä ja pojat jäivät peuhaamaan nurmikolle. Jack on selvästi plösömpi kuin Rio ja se näkyi myös leikeissä. Rio oli kuin ketterä kauris ja Jack notkea kuin norsu. Jackin kisakestävyyskin kärsi kirvelevän tappion. Jack heittäytyi tuon tuosta selälleen ja käytti tassutaktiikkaa. Välillä se kiepsahti kuperkeikkaa sivuttain leikin kiihkeässä tuoksinassa. Mutta hauskaa niillä oli!!!

Ei se nyt ihan pelkkää sylipainia ollut, mutta kirjurin kännykkäkamera ei kerta kaikkiaan kestänyt tiimellyksen tahdissa.

                                          Pää, kahdeksan jalkaa ja häntä
                                          Komea kukkulan kuningas Rio


                                          Hei kaverit, karkkia!
Sisällä oltiin sulassa sovussa. Kävin poikien kanssa myös pihalla, mutta mut ymmärrettiin väärin. Mä halusin, että leikitään fribeellä mun säännöillä eli ihmiset heittää frisbeen, mä haen sen ja Jack yrittää napata sen ja Rio kans. Mä kuulemma pomotin liikaa ja poikien pelipasmat meni sekaisin ja päädyin pois pihalta. On se niin väärin!

Kuin kaksi marjaa...
keppikin oli yhteinen

Talvipuutarhurit työssään



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti